سخن روز /
129 شرکت تعاونی روستایی فعال در آذربایجان غربی بستر مناسبی برای ترویج الگوی کشت هستند
1403/07/09
مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: 129 شرکت تعاونی روستایی و 54 تعاونی تولیدی در استان در زمینه ارائه خدمات به کشاورزان فعالیت می کنند که این ظرفیت ها بستر مناسبی برای اجرای طرح های ترویجی کشاورزی مخصوصا الگوی کشت در استان به شمار می روند.

✍️به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستائی آذربایجان غربی، ساداتی افزود: 29 درصد از اراضی آبی استان در اختیار تعاونی های تولیدی است و همچنین  35 درصد از اراضی دیم در اختیار این بخش است که می تواند نقش مهمی در بحث توسعه کشاورزی نوین و انتقال دانش در استان داشته باشد.
 
وی ادامه داد: 79 تشکل فراگیر  در زمینه مرغداری و زنبور داری و سایر موارد در استان فعال هستند و هشت مورد تعاونی زنان نیز در استان تحت پوشش سازمان تعاون روستایی فعالیت دارند.
 
ساداتی اظهار کرد: آذربایجان غربی امسال میزبان هفتمین کاروان ترویج بهروری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه است و در 19 نقطه در استان اجرای این طرح پیش بینی شده است.
 
ساداتی گفت: هدف عمده از اجرای این طرح انتقال دانش به کشاورزان و عرصه تولید است تا با کشاورزی دانش محور به سمت استفاده بهینه از منابع حرکت کرد.
 
مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: یک جریان سازی اجتماعی برای نهادینه کردن این موضوعات لازم است و باید کشاورزان مراجع دخیل در بحث علم تولید را شناخته و از نظران مروجین و مهندسین آن بهره مند شوند.
 
وی گفت: لازم است تمامی عوامل دخیل در تولید را در زمینه دانش محور کردن کشاورزی وارد صحنه عمل کرد تا به کشاورزی پایدار دست یافت.
تعداد مشاهده خبر43 بار
تصاویر مرتبط

  • 212_0
  • 1231_0
  • 8754_0
  • 5457_0
  • 8888_0
  • 74125_0

RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal