سخن روز /
پیام تبریک سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به مناسبت گرامی داشت روز ملی روستا و عشایر
1403/07/15

⬅️متن پیام بدین شرح است:
به عقیده بسیاری از صاحبنظران، روستاها و قطب های عشایری از اولین کانونهای جمعیتی، تولید غذا و نقطه شروع هویت ملی و سرمایه اجتماعی محسوب می شوند. علیرغم مهاجرت های ناشی از تحولات اجتماعی- اقتصادی چند دهه اخیر، هم اکنون مطابق سر شماریهای عمومی نفوس و مسکن و کشاورزی حدود 23 درصد از جمعیت کشور را روستاییان و عشایر کوچرو عزیز، پر تلاش و سخت کوش تشکیل می دهند که بطور عمده به فعالیت های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند.

⬅️جمعیت روستایی و عشایر که به گواه تاریخ سرزمین پهناور ایران همواره بعنوان مظهر تلاش، صداقت، دلیری، خود اتکایی و همدلی و همکاری مشهورند، نقش مهم و تعیین کننده ای در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه در عرصه تولید و امنیت غذایی بر عهده دارند. این نقش بی بدیل همواره در دشوارترین دوره های تاریخی نظیر دوران جنگ تحمیلی و تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، نقطه اتکای قدرت سیاسی و اقتصادی کشور محسوب و موجب موفقیت های چشمگیر کشور عزیزمان ایران شده است. بر اساس همین جایگاه و کارکردها در سال 1393 با درخواست مرکز توسعه روستایی، شورای فرهنگ عمومی کشور روز 15 مهرماه را به عنوان "روز روستا و عشایر" نامگذاری کرد.

⬅️سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بعنوان یکی از قدیمی ترین سازمانهای متولی امور روستایی و بخش کشاورزی، ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به روستاییان و عشایر عزیز کشورمان، برکت در کسب و کار، سلامتی و بهروزی آنها را آرزومند است.

⬅️این سازمان در چارچوب وظایف و تکالیف قانونی خود در طول نیم قرن گذشته تمام تلاش خود را برای توسعه نهضت تعاون و خودیاری، توانمندسازی، تامین و توزیع نهاده های کشاورزی و جمع اوری ، فراوری و بازاررسانی محصولات کشاورزی جامعه روستایی و عشایری بکار گرفته است که سازماندهی بیش از 8 هزار تعاونی و تشکل و هزاران تاسیسات خدماتی و زیر بنایی موردنیاز بخش کشاورزی (نظیر مراکز خرید، توزیع، انبارها، مرکز بوجاری و تولید بذر، کارخانجات تولید خوراک دام، صنایع بلافصل کشاورزی و ....،)نمود تلاش سازمان و شبکه تحت پوشش برای پشتیبانی از تولید کنندگان روستایی و عشایری است. عضویت بیش از 6 میلیون از جمعیت روستایی و عشایری در نهادهای اقتصادی و اجتماعی موید تلاش سازمان مرکزی تعاون روستایی و اراده جوامع روستایی و عشایری برای بهره برداری بهینه و سازمان یافته از دارایی ها و منابع بخش کشاورزی در راستای سیاستها و برنامه های دولت محسوب میگردد. بدیهی است تحقق توسعه یکپارچه و پایداری نواحی روستایی و عشایری همچون گذشته نیازمند حضور سازمان یافته و مسئولانه روستاییان و عشایر عزیر در عرصه های تولید و پایمردی آنها تا تحقق کامل امنیت غذایی است. بدیهی است سازمان مرکزی تعاون روستایی و سایر سازمانها و نهادهای پشتیبان شما در بدنه دولت محترم تمام سعی و تلاش خود را برای برخورداری ، آسایش و رفاه شما بکار خواهند گرفت. سلامتی، خوشبختی و توسعه همه جانبه درخور شما و آرزوی ماست.

محمدرضا طلایی
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
15مهرماه
✍🏻 روابط عمومی مدیریت تعاون روستائی استان آذربایجان غربی
تعداد مشاهده خبر41 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_westazarbayjan_block4281
Powered by DorsaPortal